İmam Hatip Araştırmaları Merkezi (İHAMER),

2023 yılında ÖNDER İmam Hatipliler Derneği’nin destekleriyle kuruldu.

İmam Hatip okullarının niteliklerinin geliştirilmesi için sürekli yayın ve kitap faaliyetleri, seminerler ve sempozyumlar gibi birçok alanda çalışmalar yapmayı amaçlar.

İmam Hatip okulları modelini destekleyici ve geliştirici ilmî/akademik çalışmalar yapar.

İmam Hatiplilerle ilgili tüm verileri, yayınlanmış makale, tez, araştırma, kitap gibi bilgileri arşivler.

AMACIMIZ

İmam Hatip okulları modelini desteklemek ve geliştirmek için ilmî ve akademik çalışmalar yapmak.

1913

İmam ve hatip yetiştirmek amacıyla Medresetü’l-Eimme ve’l-Huteba kuruldu. Bu okullar ortaokul seviyesinde dinî eğitim veren kurumlardır.

1914

Vaiz yetiştirmek amacıyla 4 yıl eğitim veren Medresetü’l-Vaizin adlı yüksekokul kuruldu. Bu okul İslamî ilimlerin yanında fen ve sosyal bilimler eğitimi vermiştir.

1924

Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun 4. Maddesine istinaden ülkenin farklı yerlerinde 29 adet dört yıl eğitim veren İmam Hatip Mektepleri açıldı.

1930

İmam Hatip Mektepleri kapatıldı.

1949

Din görevlisi ihtiyacını karşılamak üzere on ayrı ilde on ay süreli İmam Hatip Yetiştirme Kursları açıldı.

1951

Yedi ilde (Adana, Ankara, Isparta, İstanbul, Kayseri, Konya, Kahramanmaraş) İmam Hatip Okulları yeniden açıldı. İlim Yayma Cemiyeti kuruldu.

1954

İmam Hatip Okullarının üç yıllık lise kısımları açıldı.

1958

İstanbul İmam Hatip Okulu Mezunlar Cemiyeti ismiyle ÖNDER İmam Hatipliler Derneği’nin temeli atıldı.

1972

Kız öğrencilerin İmam Hatip Okuluna kaydı yönetmelikle engellendi.

1973

İmam Hatip Okulu ismi, İmam Hatip Lisesi olarak değiştirildi ve mezunları ilahiyat dışındaki fakültelere de girme hakkı elde etti.

1997

Sekiz Yıllık Kesintisiz Eğitim Yasasıyla İmam Hatip Okullarının orta kısmı kapatıldı.

1998

İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin katsayı uygulamasıyla İlahiyat dışındaki bölümlere girmeleri neredeyse imkansızlaştırıldı. Öğrenci sayısında büyük oranda azalma oldu. (İHL ve Meslek lisesi öğrencilerinin ortaöğretim başarı puanı 0.3 ile çarpılırken diğer liselerin öğrencilerinin başarı puanları 0.8 ile çarpılmaktaydı.

2001

İmam Hatip Lisesi mezunlarının Türkiye’de üniversite okuma hakkının gasp edilmesi üzerine İmam Hatipli öğrenciler ÖNDER’in desteği ile Avusturya’ya üniversite okumaya gönderildi. Avusturya’da bu öğrencilere sahip çıkmak için WONDER kuruldu.

2011

YÖK yeni bir düzenleme ile katsayı eşitsizliğini tamamen kaldırdı ve İmam Hatip Liselerine rağbet arttı.

2012

Eğitimde 4+4+4 sistemine geçildi. İmam Hatip Ortaokulları yeniden açıldı.

2014

Proje İmam Hatip Okulları açılmaya başlandı ve İmam Hatip Liselerinde program çeşitliliğine gidildi.

İmam Hatip Araştırmaları Merkezi (İHAMER), imam hatip modelini geliştirici ilmî, fikrî çalışmalar yapmak, rapor ve araştırmalar yayımlamak, görüş ve önerilerde bulunmak amacıyla ÖNDER İmam Hatipliler Derneği’nin öncülüğünde kurulmuştur.

İletişim
PROFESSIONAL PEOPLE

Meet Our Experts

David Cooper

Consultant

Jessica Brown

Director

Kevin Martin

Co Founder

Christine Eve

Manager

HAKKIMIZDA

İmam Hatip Araştırmaları Merkezi (İHAMER),

2023 yılında ÖNDER İmam Hatipliler Derneği’nin destekleriyle kuruldu. İmam Hatip okullarının niteliklerinin geliştirilmesi için sürekli yayın ve kitap faaliyetleri, seminerler ve sempozyumlar gibi birçok alanda çalışmalar yapmayı amaçlar. İmam Hatip okulları modelini destekleyici ve geliştirici ilmî/akademik çalışmalar yapar. İmam Hatiplilerle ilgili tüm verileri, yayınlanmış makale, tez, araştırma, kitap gibi bilgileri arşivler.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur nod adipisicing elit sed do eiusmod tempor incididunt ut siply free text ois labore et dolore magna aliqua lonm andhn.

Discover More

İmam Hatip Okulları
Ders Saati Karşılaştırması

İncele